ANALISIS ISI KANDUNGAN PELAJARAN
A. Hasil pembelajaran:
Di akhir pelajaran ini murid akan dapat:
· Mengelaskan objek dan bahan kepada tiga bentuk keadaan bahan
· Mengenalpasti proses yang terlibat apabila bahan berubah dari satu bentuk ke satu bentuk.
· Menerangkan bagaimana kitar air wujud di persekitaran
· Menghuraikan cara untuk mengekalkan sumber air bersih
Pelajaran 1: Memahami bahan wujud dalam bentuk pepejal,cecair dan gas.
Tajuk: Perubahan Keadaan Bahan.
Domain A ( kognitif ) : Menguasai isi kandungan pelajaran
1. Mengelaskan bahan kepada 3 kumpulan bahan iaitu pepejal,cecair dan
Tajuk: Perubahan Keadaan Bahan.
Domain A ( kognitif ) : Menguasai isi kandungan pelajaran
1. Mengelaskan bahan kepada 3 kumpulan bahan iaitu pepejal,cecair dan
Gas.
Domain B (psikomotor ): Membina kemahiran saintifik dan kemahiran berfikir
1.Membuat pengelasan berdasarkan pemerhatian dalam kumpulan tentang bentuk-bentuk cecair, pepejal dan gas.
1.Membuat pengelasan berdasarkan pemerhatian dalam kumpulan tentang bentuk-bentuk cecair, pepejal dan gas.
Domain C ( sosial) : Mengamalkan sikap saintifik dan nilai murni
1. Murid melakukan aktiviti secara berkumpulan
1. Murid melakukan aktiviti secara berkumpulan
B. Idea utama menggunakan bahasa/istilah/kosa kata yang sesuai dengan kebolehan dan umur murid
Pelajaran 1: Memahami bahan wujud dalam bentuk pepejal,cecair dan gas.
Tajuk: Perubahan keadaan Bahan.
Bahasa/kosa kata: Bahan wujud dalam tiga keadaan iaitu pepejal, cecair dan gas..
C. Senarai istilah/konsep/prinsip/hukum/teori
Pelajaran 1: Pepejal, cecair dan gas (wap air).
No comments:
Post a Comment